27 Mart 2012 Salı

Reklamlar mı? Kalsın almayalım!

Aslında yeni olan bir şey değil bu reklam saçmalıkları. Özellikle son 4-5 senedir sırf konuşulmak adına iyi-kötü, olur-olmaz demeden önüne gelen reklam yapıyor. Bu reklamları değişik kategorilerde değerlendirecek olursak:

1.  İlk görüldüğü andan itibaren tüm gün ağzımıza dolanan ve etkisi bir lanet gibi saatlerce devam eden
reklamlar (Bilnmeyen numaralar vs.)

2. Mide bulandırıcı reklamlar. ( Çocuk bezi, diş macunu vs.)

3. Yapanın zeka seviyesinden şüphe duyulan ama yine de gülünüp geçilen reklamlar. (Bisküvi, cips, vs.)

4. Bir gram düşünce ve empati içermeyen ZAVALLI reklamlar!

Son gruba giren reklam türleri beni en çok sinirlendiren tür. Pahalı sayılabilecek bir takım gıdaları ballandıra ballandıra saniyelerce gösteren reklamlar, binlerce pedofili hastası sapık varken, küçücük çocuklara makyaj yapıp onları sevimli gösterdiklerini zanneden iğrenç reklamlar ve en fenası da bazı özel günler öncesi (Anneler Günü, Babalar Günü vs.) hortlayan ve o gün geçmesine rağmen 3-4 gün daha devam edenler.

Annem ve babam sağ olmalarına rağmen bazen öyle bir reklam yapıp öyle bir müzik koyuyorlar ki benim bile izlerken gözlerim doluyor, anneme, babama sarılma ihtiyacı duyuyorum. Ama herkes benim kadar şanslı değil. Anne-babalarını, kardeşlerini kaybetmiş ya da hiç tanımamış bir çok arkadaşım var. Geçen aylarda içlerinden bir tanesi ile konuşmuştum ve o bana, Anneler Günü'nün 10 gün öncesinden televizyonu açmamaya başladığını, alışveriş merkezlerine gidemediğini söylemişti. Bu gerçekten çok acımasız bir şey. Anneler gününde anneye pırlanta yüzük almayı önermeniz ise acımasızdan çok acınası bir şey. Bu yüzden umarım en kısa zamanda böyle düşüncesiz reklamlar ortadan kalkar.

Diğer yandan bizim ülkemiz dışında inanılmaz yaratıcı ve halkı bilinçlendirici reklam kampanyaları düzenlenmekte. Yabancı klipleri taklit edeceğinize biraz da reklamları taklit edin de çalıntı bile olsa adam gibi bir şey izleyelim buna da razıyım. En azından şimdilik !



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder